nr 31

Instrukcja: aby wyświetlić treść interesującego nas artykułu proszę kliknąć na jego tytuł

Numer 31
W poszukiwaniu zmiany realiów edukacji
In search of change in the realities of education
(zobacz cały numer)

ROZPRAWY I ARTYKUŁY
Katarzyna Krasoń, Cielesność dywergencyjna – komponent integralnej edukacji wychylonej w przyszłość
Cezary Szpytma, Szkoły typu Open-Air: eksperymenty architektoniczno-pedagogiczne szkolnictwa w pierwszych dziesięcioleciach XX wieku
Jolanta Bonar, Aleksandra Maj, Przedszkola Reggio Emilia we Włoszech miejscem rozkwitu dziecięcego potencjału
Urszula Markowska-Manista, Unwanted, rejected, unaccepted: around the problem of “invisible” Romani and Dom children in Georgia
Marzanna Farnicka, Hanna Liberska, Uwarunkowania poczucia dobrostanu psychicznego u dzieci w środowisku szkolnym
Agnieszka Olczak, Uczenie się demokracji od dzieciństwa – kaprys czy potrzeba współczesności?
Barbara Bilewicz-Kuźnia, Małgorzata Centner-Guz, Natura, architektura i zabawa jako źródła przeżyć estetycznych i odkryć geometrycznych dzieci – badania w działaniu
Haval Hussein Saeed, The Kurdish educational curriculum: an unreflected philosophical base
Agnieszka Janik, Koncepcja pedagogiczna i program leśnych przedszkoli na przykładzie przedszkola w Lipsku na terenie Niemiec
Brandy Nothstine, Bringing culture into the school
Ewa Jarosz, Cezary Kurkowski, Przemoc w wychowaniu w świetle opinii społecznej oraz relacji rodziców – zarys problemu na tle raportu Rzecznika Praw Dziecka
Ewa Piwowarska, Kształtowanie przez dzieci form przestrzennych – doniesienie z badań